רותם גרשון, עו"ד

דיני תעבורה
050-2266035

נהיגה בשכרות

050-2266035

מהירות מופרזת

050-2266035

תאונות דרכים

050-2266035

בלוג

שיטת הניקוד- משרד הרישוי

נהגים רבים אינם מבינים כי ניקוד מצטבר עבירות תעבורה פשוטות יכול לגרום לפסילת רישיון ואף למבחני טסט ותיאוריה החלטנו לעשות לכם סדר בנושא שיטת הניקוד של המדינה וכיצד למנוע את הגזירות הקשות.

הגיע סוף השבוע והחלטתם לצאת לאחד ממקומות הבילוי בעירכם,תוך כדי הנסיעה החלטתם להרים טלפון לחברכם הטוב ולעדכן אותו על התוכניות. רק מה, באותו הרגע נתפסתם ע"י השוטר החביב עם הפלאפון ביד.

חשבתם שהאירוע נגמר בקנס בלבד, טעיתם.

לכל עבירה בתחום התעבורה נלווה צבירת נקודות שבסופו של יום משפיעה על תוקף רישיונכם ללא כל קשר לקנס או למשפט אשר תזומנו אליו.

ייתכנו מצבים כי רישיונכם ייפסל בבית המשפט  לענייני תעבורה לתקופה מסוימת בשל העבירה שביצעתם ( נהיגה בשכרות, מהירות, פלאפון, עקיפה) ובנוסף בשל צבירת הנקודות תקבלו עונש נוסף, מה שיכול להתבטא בשלילה לתקופה נוספת, לבחינת תיאוריה, טסט ושאר מתנות.

כאמור, כל עבירה צופנת בצידה צבירת נקודות. עבירת שימוש בפלאפון בזמן נהיגה צוברת בגינה 4 נקודות. עבירות מהירות צוברות בין 8-10 נקודות. נהיגה בשכרות צוברת 10 נקודות.

יצוין, כי אין עבירה אשר צוברת בצידה יותר מ-10 נקודות.

נהג אשר צבר לחובתו 10 נקודות, במידה ולא יעבור עבירות נוספות במהלך שנתיים יימחקו הנקודות.

נהג שצבר לחובתו בין 12-22 נקודות יידרש לבצע קורס בסיסי בנהיגה נכונה ולאחריו לעבור מבחן עיוני.

נהג שצבר לחובתו בין 24-34 נקודות יידרש לבצע קורס בסיסי בנהיגה נכונה + קורס נהיגה מתקדם ולבסוף מבחן עיוני.

נהג שצבר לחובתו 36 נקודות ויותר יידרש לבצע קורס בסיסי בנהיגה נכונה + קורס נהיגה מתקדם ולבסוף יידרש אף להפקיד את רישיונו למשך כ-3 חודשים.

נהג אשר צבר לחובתו 72 נקודות יידרש לבצע קורס בסיסי בנהיגה + קורס מתקדם נהיגה, פסילת רישיון נהיגה ל-9 חודשים וכן לעבור טסט ותיאוריה ולפעמים אף יידרש לעבור בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

היכן ניתן לבדוק כמה נקודות צברת?

ניתן לפנות למשרד הרישוי במקום מגוריך או בטלפון *5678.

אז בטרם תשלמו את הקנס שקיבלתם ותשלימו עם צבירת הנקודות כדאי לפנות לעו"ד המתמחה בתחום התעבורה אשר יבדוק האם צבירת הנקודות נעשתה באופן חוקי ואת דרכי הטיפול למניעת הסנקציות הקשות בתחום התעבורה.

Share

אין תגובות

השאר תגובה