רותם גרשון, עו"ד

דיני תעבורה
050-2266035

נהיגה בשכרות

050-2266035

מהירות מופרזת

050-2266035

תאונות דרכים

050-2266035

נהיגה במהירות מופרזת

הענישה בגין נהיגה במהירות מופרזת ברוב המקרים ושיש הזמנה לדין, היא ענישה של: פסילה בפועל של רישיון הנהיגה, פסילה על תנאי וקנס. כמו כן, פעמים רבות המשטרה בעבירה של נהיגה במהירות מעל המותר שוללת את רישיון הנהיגה ל – 30 יום פסילה מנהלתית.

כמובן ענישה בגין נהיגה במהירות מופרזת תלויה במידת המהירות בה נהג נסע.

בתחום עירוני:

1.         נסיעה עד 20 קמ"ש מעל המותר קנס 250 ש"ח

2.         נסיעה בין 21-30 קמ"ש מעל המותר 750 ש"ח

3.         נסיעה של 31 קמ"ש מעל המותר זימון לבית המשפט

בתחום בין עירוני:

1.         נסיעה עד 25 קמ"ש מעל המותר קנס 250 ש"ח

2.         נסיעה בין 26-40 קמ"ש  מעל המותר קנס 750 ש"ח

3.         נסיעה של 41 קמ"ש  מעל המותר זימון לביהמ"ש

עורך דין המתמחה בעבירות תעבורה לסוגיהן, בין היתר עבירה של נהיגה במהירות מעל המותר, חייב להכיר את כלל מכשירי מכמונות המהירות הקיימים של משטרת ישראל ודרכי הפעלתם, על מנת להתמודד נכונה עם הזמנה לדין בעבירה של נהיגה במהירות מעל המותר.

במכמונות המהירות לסוגיהן יש לבחון מהו הערך המופק מהמכשיר והאם הוא משקף את המהירות הנכונה של רכב המטרה.

קיימים מספר מכשירי מהירות בהם עושה המשטרה שימוש למדידת נהיגה במהירות מעל המותר:

מכשיר דבורה

מד מהירות לייזר  –  ממל"ז

מד מהירות אלקטרוני – ממא"ל

כמו כן, בשנה האחרונה הוצבו כ – 44 מכמונות מהירות חדשות מסוג "גאטסו", המתוכננות להנפיק את הדו"ח  באופן אוטומטי לנהג שעבר את המהירות המותרת.

ככלל, מכמונות המהירות לסוגיהן פועלים בשיטות שונות, כך למשל, הממא"ל מודד מהירות בשיטה של גלי רדיו, ואילו הממל"ז מודד מהירות בשיטה של לייזר, מכשיר הדבורה פועל בשיטה של ראדר.

בקצרה, כיצד פועלים מכשירי המהירות?

א-3   במסגרת פרויקט א3 המוכר, הציבה המשטרה למעלה מ-100 עמדות בהן ממוקמות בדרך כלל מצלמות מהירות מתוצרת חברת גאטסומטר  ובעתיד צפויה משטרת ישראל להרחיב את כמות המצלמות .

עד כה צולמו נהגים במצלמות רק לאחר שעברו את המתקן המצלמה אך כיום המצלמות החדשות מתעדות גם נהגים שמתקרבים למצלמה במהירות גבוה מהמותר!!!

המצלמות שנמצאות בצמתים משמשות  גם לתיעוד חציית צומת באור אדום וכן חצייתה במהירות גבוהה מהמותר.

מצלמות אלו עובדות באמצעות מבזק אינפרא אדום על מנת למנוע סינוור ולכן הנהג לא יכול לדעת שהוא מצולם.

הממא"ל משגר גלי רדיו אל עבר רכב המטרה ומחשב את מהירות רכב המטרה על בסיס "אפקט דופלר". ממא"ל שמורכב ברכב משטרה נע, עורך בו-זמנית שתי מדידות: האחת של המהירות היחסית של רכב המטרה לעומת הרכב המשטרתי, באמצעות הגל המכוון לרכב המטרה, והאחרת של מהירות הרכב המשטרתי, וזאת באמצעות שליחת גל נוסף בתדר זהה לעבר הקרקע. משילוב שתי מדידות אלה ניתן לחלץ את המהירות של רכב המטרה.

הממל"ז משגר פולסים של קרני לייזר לעבר רכב המטרה, מדידת זמן מעופם לרכב וחזרתם ממנו מאפשרים לקבוע את המרחק מהמכשיר אל הרכב על-פי הנוסחה: מרחק = זמן×מהירות. מדידת זמן חזרתן של קרני הלייזר מרכב המטרה מאפשרת לקבוע את המרחק שעבר רכב המטרה בזמן שבין הפולסים ומכאן את מהירותו. המכשיר משגר 43 פולסים בפרק זמן של כשליש השנייה, והמהירות שהמכשיר מציג היא המהירות הממוצעת המתקבלת מכלל המדידות.

מכשיר הדבורה שמותקן בתוך ניידת המשטרה, עליו שתי אנטנות שמופעלות בשיטה של רדאר, נהג שנוסע במהירות מעל המותר נקלט ברדאר בשני כיווני הנסיעה.

חשוב לדעת:

כאשר נהג נוסע במהירות מעל המותר, סף האכיפה הנמדד ושממנו המכשיר מתחיל לצלם רכבים, אינו סף המהירות המותרת המדויקת אלא סף גבוה ממנו.

כמו כן, מהתוצאה המתקבלת במכמונות המהירות ברכב הנמדד מופחתים חמישה קמ"ש.

מכשירי המהירות הינם מכשירים שפועלים באמצעים טכנולוגיים מפותחים, קיימת חזקה כי מכשירים אלו תקינים למדידה. אולם, כל חזקה שבעובדה ניתנת לסתירה. נהג שעבר עבירה של מהירות מופרזת וסבור כי לא ביצע עבירה זו, חייב לבדוק כי מולאו כל התנאים שמשטרת ישראל חייבת לעמוד כדי להוכיח תקינותו ואמינותו של מכשיר מכמונת המהירות.

משרד עורכי דין רותם גרשון, מתמחה בטיפול בעבירה של נהיגה במהירות מופרזת. ובוחן האם משטרת ישראל עמדה בתנאים המחייבים בדבר תקינות ואמינות של כל מכשיר מכמונת מהירות.

לתיאום פגישת ייעוץ ללא תשלום התקשר  050-2266035

Share